Tuesday, August 28, 2012

Açık sözlü şapşal öğrenci...

Sevgili Ösym'nin yüzüme çarptığı ''yükseköğretime yerleşemedi'' yazısıyla ''ne bok yiyeceğim'' düşünceleri aldı başını gitti...



Ek yerleştirmeye girmeli miydim?Yoksa götümü sıkıp kendi alanımdan hazırlanıp 4 yıllık mı kazanmalıydım?Beynimde bu düşüncelerle ara ara ösym'nin sitesine girip.Lan belki yanlışlık olmuştur belki kazanmışımdır dur bi bakayım umutlarıyla kendimi teselli ettim.3-4 kere baktıktan sonra ''tamam yahu kazanamadım olduğu kadar olmadığı kaderr gülümm'' deyip olağan hayatıma devam ettim.

Taa ki bahçede aklımda bir şimşek çakana kadar ''Anneeee açıktan okuyacağım ben yahuuu'' diyiverdim.Annem ''niye ara vermeden düşünmedin şimdiye bitmişti'' dedi.Haklıydı ama bende yumurta deliğe gelmeden şimşekler hareket etmiyor.''Ben bu yıl radyo ve televizyona hazırlancam sıkcam götümü.Ben haldır haldır çalışırken sakın yeter bi dinlen deme ama bak.Gidip dersane bulalım.Ekimdede ek yerleştirmeyle açıköğretim programına yazılırım.Dersaneyi,açıköğretimi beraber hallederim.Hem dersaneye bu konuyuda açarım bilgilendirirler.''dedim.

Babam,anam,gardaşım hepsi sevdiler :D Maddi olarak biraz sıkışıcaklardı bu sene çünkü.Babamın kredisi önümüzdeki sene bitiyor.Babam hep ''seneye kalsın'' diyordu zaten.Annem ''200-300 ile geçinceğini düşünüyorsan git ama 4yıllık olsa daha iyi olurdu'' diyordu.Abimse bu yıl gitmeyeceğim için ''ohh annemin maaşının hepsi bana kaldı''diye neşede.

Neysem bu kararı alınca içim bir ferahladı sanki.Napcağını bilememek kötüymüş cidden.Birşeyleri kararlaştırmak,onları hayatınıza geçirmek rahatlatıcı.Ama bir sorunum vardı.''Hangi dersaneye gitcem ben yahuuu?''

''Kuzenin yeni başladı dersane'' ve ''abimin üniye hazırlanırken gittiği dersane'' diye iki tane seçenek sundum kendime.Abimi ve annemi aldım ilk abimin dersanesine gittik.Rehberlikle görüştük.Açıköğretimi,hedefimi ve bunlar için neler yapmam gerektiğini sordum.

Açıköğretimden 4 yıllık bir programa giderseniz.Seneye normal bir 4 yıllık programa gitmek isterseniz.Açıköğretim 4 yıllığınız siliniyormuş.Çünkü bu sene itibariyle açıköğretim 4 yıllıklara kontenjan getirildi.

Bu bilgiyi aldıktan sonra.Hesap ve kayıt işini görüşmek için eğitim danışmanının yanına gittik.4 binden açılan kapıyı abim eski öğrencileri olduğu için 2.700e kapadık.Ordan çıktık hemen çaprazındaki kuzenin gittiği dersaneye fiyat sormak için annemle gittik.Annem''Abin aşağıda bekliyor.Çok konuşmadan fiyatı soralım çıkarız.Çocuk aşağıda ağaç olmasın.''dedi.

Çıktık merdivenlerden danışmaya yetkili biriyle görüşmek istediğimi söyledim.Bekleme odasına aldı ve kliması çalışmayan sıkıntılı odada beklmeye başladık.Sonra klimanın kumandası odada mı diye bakmaya kalktım ancak yok ortada kumanda falan.O sırada koltuğun yamuk konulduğunu gördüm.Ve takıntım beni ele aldı oracıkta koltuğu biraz iterek aynı hizaya getirdim.O sırada kadın sıkıntıdan manyaklaştığımı ve kendimi camdan atacağımı düşünmüş olmalı ki ''Birazdan sizi alacağım.Müdür Bey biriyle görüşüyor.''dedi.

Usulca yerime oturup annemle gülüştük.Takıntılar insanı genelde rezil eder sanırım.O sırada müdür bey müsait oldu.Danışmadaki kız ''müdür bey müsait buyrun''dedi.Girdik adamın odasına ''buyrun'' dedi.''İyi günler,mezun haftaiçi gruplarının fiyatı ne kadar?''dedim.Adamda ''daha dersanemizin eğitimini sistemini anlatmadım.Ama fiyatı merak ediyorsan 3.200'' dedi.Niye eğitimi anlatmamı istemedin?Direkt fiyat sordun sen neden bizi tercih ettin mesela neden geldin?dedi.Annemde''bir dersaneden başlamamız gerekiyordu.Size bir soralım dedik.''dedi.

Bense''Benim için öncelik para.Sizin eğitim sisteminize gelirse.Anlatılan eğitim sistemiyle verilen eğitim arasında çok fark oluyor.Yani inandırıcı gelmiyor böyle şeyler bana.Geçen yılda dersanede gördük.Dersanemiz böyle şöyle diye atıp tutuluyor.Fakat bakın elimde ne bir başarı belgesi nede gidiceğim üniversitenin kağıdı var.Ancak yinede genellemiyorum çoğu böyle sadece.''dedim.Adam şok kaldı öyle annem ''grup dersanesinin ücreti ne kadar?'' diye sordu.12 bin dedi.Bendeki tepki ''Orda mı yatıyoruz.'' oldu :D

Çıktık dersaneden abime olanları anlattım.Ve abimin dersaneye gitmeye karar verdim.Biraz alışveriş yapıp eve geldik.Akşam babamla fiyatı konuştum.Onay aldım ve diğer gün dersaneyle konuşup kaydımı yaptırdım.

Hadi bakalım bu sene temelli kendime taşınırım ben.Ekimde de açıköğretimi hallettim mi.Enine boyuna okuma ve eğitim aşkıyla yanarım.Hayırlısı artık :)

No comments:

Post a Comment